vrijdag 23 oktober 2009

koekies



Ik lijk koekiemonster wel,

Al moet ik erbij zeggen dat ik nog meer geniet van ze te bakken dan van ze op te eten, zo een super-snoeper ben ik niet.

Maar... Nu ik eindelijk de 'cups' te pakken gekregen heb, wou ik ze ook wel eens gebruiken. Dus ik pakte er een amerikaans kookboekje bij: 'La dolce vegan'. Ik geef toe dat het bij mij zo vegan niet is, want ik zit met een overaanbod aan eitjes door onze kippen voor de moment. Dus waar stond: egg replacer to equal 1 egg, heb ik gewoon dat ei gebruikt.

Voor de rest:
1/2 cup margarine
3/4 cup suiker
1 tl vanille extract
1 1/4 cup bloem
t tl bakpoeder
1/4 tl zout
1/2 cup gemalen kokos
3/4 cup chocoladeschilfers
en 1 eitje dus

Het ei, de margarine, de vanille en suiker samen mixen. De rest van de ingrediƫnten ook samen goed doorroeren in een aparte kom. Daarna het vloeibare mengsel bij het droge mengsel doen, goed roeren en balletjes van maken, die je dan op een bakplaat legt (met bakpapier belegd) 12 a 13 minuten bakken in een voorverwarmde oven op 175 graden.

Ik heb mijn koekjes iets te groot genomen, aangezien ze nog een beetje uitzetten in de lengte, de breedte en de hoogte bij het bakken, dus, note to self: volgende keer kleinere balletjes maken.

Ze zijn perfect voor tea-time!
Smakelijk!!

ps: op de bovenste foto: de cups zijn te vinden bij Dille en Kamille en de maatjes voor eetlepel en teelepel haalde ik bij de aveve.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten