zondag 25 oktober 2009

Pompoenkoekjes in de herfst...


Mooie herfstdag vandaag... dat vraagt om iets lekkers bij de thee.

Dankzij Fieke toverde ik hier net pompoenkoekjes uit de oven.
Het recept gaat alsvolgt:

NODIG: 175 gram pompoenpuree 1 1/4 dl yofu 1 tl vanille-essence 300 gram bloem 1 tl kaneel 1/2 tl gemberpoeder 1/2 tl baking soda 150 gram rozijntjes 150 gram suiker WERKWIJZE: Oven voorverwarmen op 160°. Pompoenpuree + yofu + vanille mengen. Bloem met specerijen en baking soda zeven. Rozijnen en suiker toevoegen. Pompoenpureemengsel toevoegen en glad roeren. Schep lepels deeg op ingevette/met bakpapier bekleedde bakplaten. 12 à 15 minuten bakken. Laten afkoelen op een rooster.

Ik heb het een beetje anders gedaan, want het is zondag vandaag en ik had net iets te laat door dat ik niet genoeg rozijnen meer had, en dus heb ik 50gr rozijnen genomen en nog 100 gr gedroogde mango's (van de wereldwinkel) die ik in kleine stukjes deed.
Het resultaat had niet te lijden onder de aangebrachte verandering denk ik, want ze zijn SUPER. De helft van mijn baksel was in een mum van tijd 'verkocht' aan Ubi, Mauro en David en ik vind ze zelf ook goed te pruimen. Ze doen een beetje denken aan de GRANY-koeken, die ken je misschien wel, maar ik vermoed dat er hier veel minder suiker inzit en er komt geen vet aan te pas. Mauro heeft er alvast al 2 geclaimd om morgen mee te nemen naar school om aan zijn vlam Roosje te laten proeven. Zou de liefde van de vrouw ook door de maag gaan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten